Alexey Brodovitch

Top Fernkurs:

Alexey Brodovitch war ein in Russland geborener Fotograf, Designer und Lehrer, der Berühmtheit für seine Art Direktion des Harper's Bazaar von 1938 bis 1958 erlangte.

Brodovitch war in 1898 geboren. Er floh aus Russland in 1920 und ging nach Paris. Er kam nach USA in 1930 und begann seine Karriere beim Harper's Bazaar in 1934.

“In addition, Brodovitch is virtually the model for the modern magazine art director. He did not simply arrange photographs, illustrations and type on the page; he took an active role in conceiving and commissioning all forms of graphic art, and he specialized in discovering and showcasing young and unknown talent.”

Nach einer beeindruckender Karierre, aber einem unglücklichen privaten Leben, starb Alexey Brodovitch 1971 in einem kleinen Dorf in Südfrankreich.